Informed customers always save money by reading ipage hosting review and looking around for web hosting.

Bijuterii pentru perete

PDF Print E-mail

 

In Galeria Simeza au loc metamorfoze. Printre primele lucruri despre care se poate vorbi vazind, chiar auzind, mirosind, pipaind expozitia Bijuterii pentru perete, semnata Dana Marinescu, este efectul sinestezic. Nimic mai convingator decit aceasta decupare dinamica a efemerului ca formula de reintegrare in ritmul ciclicitatii. E o invitatie de participare cu toate simturile, insa dublata de o sensibilitate a propensiunii catre dimensiunea intangibilului. Sticlute de parfum, pietre, fragmente de bijuterii, cutii, materii care se transforma. Materiale grele, metale care zboara. Senzatii. Transparente. Treci prin fata galeriei, pe jos sau in autobuz, arunci o privire si vezi prin geam ferestrele din a doua sala. Intrare prin „geamlicuri cu zbateri“ catre „metamorfoza din colectia mea de parfumuri“. Gestul duchampian al scoaterii obiectului din sfera pur utilitara – ready-made-ul – e reformulat prin interventii formale, colaje care conoteaza prin antropomorfizare, zoomorfizare si dinamizeaza experienta estetica.

Expozitia denunta obsesia miscarii, a detaliului trecator. Duritate/fragilitate, organic/anorganic, istoric/anistoric, decupare/reasamblare, fragmentare/recompunere contureaza acest autentic demers, fara a limita cimpurile semantice la nivel strict dihotomic, prin forta expresiei si ingeniozitatea paradigmei stilistice.
La Simeza se joaca un teatru alegoric, cu trimiteri la istoria moravurilor si la contextualizarea contemporana (Dialogul meu cu mass-media), o scenografie foarte personala conceputa ca depozitar al memoriei colective, translatat subiectiv. Sint scene de budoar, decupaje din viata privata, constructii decorative care divulga date despre lumile posibile prin istoria obiectelor. Eu sint sticla mea de parfum. Parti din trupul meu sint pietrele mele, bijuteriile mele. Totodata, spargere a raportului de sens in spirit neo-magritteian: aceasta nu e doar o sticla de parfum. Transformari, „evolutii“, freamat, zumzet. „Ca niste lungi ecouri unite-n departare/ Intr-un acord in care mari taine se ascund/ Ca noaptea sau lumina, adinc, fara hotare/ Parfum, culoare, sunet, se-ngina si-si raspund“ (Baudelaire, Correspondences).
La Simeza se joaca un teatru al obiectelor care se transforma.

Olivia Nitis

 
free pokerfree poker